Darmowe karty płatnicze tylko w teorii

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przyjrzał się opłatom naliczanym za karty płatnicze, które w teorii miały być darmowe. UOKiK ustalił, że transakcje z końcówki miesiąca banki rozliczały w miesiącu kolejnym i przez to zamiast obiecanego zera, klient płacił za używanie karty konkretne pieniądze. Na chwilę obecną UOKiK sprawdził 18 banków, z których większość stosowała taką praktykę.  Po interwencji Urzędu banki muszą zwrócić klientom pieniądze.  Aby otrzymać zwrot trzeba jednak złożyć do banku wniosek. Na otrzymywaną pocztą tradycyjna korespondencję i komunikaty w systemach transakcyjnych, baczną uwagę powinni zwrócić przede wszystkim klienci: BOŚ Banku, Credit Agricole, PKO BP i T-Mobile Usługi Bankowe. Te banki dostały w ubiegłym roku decyzje UOKiK w sprawie nienależnie pobranych prowizji.