Potężna kara dla Getin Banku

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Getin Noble Bank karę ponad 1,7 mln zł. UOKiK zakwestionował drobny druk w ulotkach i reklamacj kredytu oferowanego przez bank. Dodatkowo stwierdził, iż czas wyświetlania tekstu w spotach telewizyjnych był za krótki. Urzą przypomina, iż wymagane prawem informacje o kredycie muszą być przedstawione w sposób umożliwiający ich odczytanie i zrozumienie. Bank powinien w reklamie podać stopę oprocentowania, całkowitą kwotę kredytu, RRSO, czas obowiązywania umowy, wysokość rat i całkowitą kwotę do zapłaty. Jak mówi UOKiK Marek Niechciał „Materiały marketingowe powinny być dostosowane do nośnika, na którym są prezentowane. Wymagane prawem informacje powinny być przedstawione w sposób jednoznaczny, zrozumiały i dobrze widoczny. Na przedsiębiorcy ciąży szczególna odpowiedzialność, by dostosował swój przekaz do możliwości danego medium. Dlatego bank powinien dopilnować, by komunikat zawierający informacje wymagane przez ustawę o kredycie konsumenckim był w reklamie wyświetlany jak najdłużej i był jak najlepiej widoczny”